30-09-2011, 16:12
Ok więc będziemy potrzebować :
- Jed's Half-life model viewer (JHLMV) : http://www.wunderboy.org/download.ph..._setup.zip&s=2- Gui studio mdl :http://www.wunderboy.org/download.ph...dl_1.0.zip&s=1
- Hl mdl decompiler : http://www.3d2toy.com/dynamic/download/135_mdldec12.zip
- Jakiś model broni z fpsbanana : http://www.gamebanana.com/
hl mdl decompiler rozpakowujemy do jakiegoś folderu.
Konfiguracja Jhlmv.
Uruchamiamy program i klikamy Tools>Configure tools.
W polu "path to mdldec.exe" (na samym dole okna) klikamy na trzy kropki i
wskazujemy plik mdldec.exe (jest on tam gdzie wypakowaliśmy Hl mdl
decompiler.)
Teraz cała reszta.
Tworzymy jakiś folder i kopiujemy do niego plik z
modelem broni której chcemy usunąć animacje. (ale nie np. w_m4a1 ani
p_m4a1 tylko v_m4a1, bardzo ważne!!) teraz włączamy jhlmv i wybieramy Tools>decompile model i wybieramy nasz plik z modelem broni.
W folderze w którym znajdował się model broni są nowe pliki są to
animacje, model broni i plik qc. który zawiera informacje niezbędne do
kompilacji.
Otwieramy w notatniku plik qc. (jeśli jest to model ak47 będzie on miał nazwę ak47.qc) i szukamy napisu 'animation sequences'.
Pod tym napisem mamy informacje o animacjach broni, teraz szukamy napisu:
$sequence "draw" "draw"
(zamiast 'draw' może być np. draw2, draw1, draw4 itp.)
To 'draw' to animacja wyciągania broni, więc zamieniamy wyrazy 'draw' na 'idle'.
( UWAGA! Jeśli w tym folderze co jest plik qc. zamiast pliku
'idle.smd' jest np 'idle1.smd' zamiast idle wpisujemy idle1 ! Bardzo
ważne )
Możemy także usunąć inne animacje np przeładowania broni.
aby to zrobić szukamy zamiast $sequence "draw" "draw" odpowiedniego napisu.
np. dla przeładowania będzie to reload dla strzału shoot, shoot1,
shoot2, shoot3 itp. pamiętamy jednak o tym że jak mamy zamiast animacji
idle animacje idle1 wpisujemy idle1 napisałem o tym wyżej.
Kompilacja.
Zapisujemy zmieniony plik qc. i uruchamiamy gui studio mdl.
W gui studio mdl wybieramy file>load qc file i wybieramy z dysku nasz zmodyfikowany plik qc.
Teraz naciskamy na dole compile...
Jeśli kompilacja przebiegła prawidłowo w folderze w którym mieliśmy plik qc będzie nasz skompilowany model czyli ak47.mdl.
Teraz kopiujemy go do naszego folderu cstrike>models i testujemy w grze!
- Jed's Half-life model viewer (JHLMV) : http://www.wunderboy.org/download.ph..._setup.zip&s=2- Gui studio mdl :http://www.wunderboy.org/download.ph...dl_1.0.zip&s=1
- Hl mdl decompiler : http://www.3d2toy.com/dynamic/download/135_mdldec12.zip
- Jakiś model broni z fpsbanana : http://www.gamebanana.com/
hl mdl decompiler rozpakowujemy do jakiegoś folderu.
Konfiguracja Jhlmv.
Uruchamiamy program i klikamy Tools>Configure tools.
W polu "path to mdldec.exe" (na samym dole okna) klikamy na trzy kropki i
wskazujemy plik mdldec.exe (jest on tam gdzie wypakowaliśmy Hl mdl
decompiler.)
Teraz cała reszta.
Tworzymy jakiś folder i kopiujemy do niego plik z
modelem broni której chcemy usunąć animacje. (ale nie np. w_m4a1 ani
p_m4a1 tylko v_m4a1, bardzo ważne!!) teraz włączamy jhlmv i wybieramy Tools>decompile model i wybieramy nasz plik z modelem broni.
W folderze w którym znajdował się model broni są nowe pliki są to
animacje, model broni i plik qc. który zawiera informacje niezbędne do
kompilacji.
Otwieramy w notatniku plik qc. (jeśli jest to model ak47 będzie on miał nazwę ak47.qc) i szukamy napisu 'animation sequences'.
Pod tym napisem mamy informacje o animacjach broni, teraz szukamy napisu:
$sequence "draw" "draw"
(zamiast 'draw' może być np. draw2, draw1, draw4 itp.)
To 'draw' to animacja wyciągania broni, więc zamieniamy wyrazy 'draw' na 'idle'.
( UWAGA! Jeśli w tym folderze co jest plik qc. zamiast pliku
'idle.smd' jest np 'idle1.smd' zamiast idle wpisujemy idle1 ! Bardzo
ważne )
Możemy także usunąć inne animacje np przeładowania broni.
aby to zrobić szukamy zamiast $sequence "draw" "draw" odpowiedniego napisu.
np. dla przeładowania będzie to reload dla strzału shoot, shoot1,
shoot2, shoot3 itp. pamiętamy jednak o tym że jak mamy zamiast animacji
idle animacje idle1 wpisujemy idle1 napisałem o tym wyżej.
Kompilacja.
Zapisujemy zmieniony plik qc. i uruchamiamy gui studio mdl.
W gui studio mdl wybieramy file>load qc file i wybieramy z dysku nasz zmodyfikowany plik qc.
Teraz naciskamy na dole compile...
Jeśli kompilacja przebiegła prawidłowo w folderze w którym mieliśmy plik qc będzie nasz skompilowany model czyli ak47.mdl.
Teraz kopiujemy go do naszego folderu cstrike>models i testujemy w grze!