Jak zrobić serwer CS 1.6 Steam / Non Steam (2-protokołowy) - Wersja do druku +- Serwery CS 1.6 - DeathRun.pl (http://deathrun.pl) +-- Dział: Strefa Counter Strike (/forum-Strefa-Counter-Strike--9) +--- Dział: Poradniki (/forum-Poradniki--11) +--- Wątek: Jak zrobić serwer CS 1.6 Steam / Non Steam (2-protokołowy) (/temat-Jak-zrobic-serwer-CS-1-6-Steam-Non-Steam-2-protokolowy--5492) |
Jak zrobić serwer CS 1.6 Steam / Non Steam (2-protokołowy) - Admin - 13-12-2011 23:27 Aby na Twoim serwerze mogli grać posiadacze zarówno Steama, jak i NSa należy wgrać dodatek metamoda, zwany dproto. Z tym poradnikiem zajmie Ci to niecałe 5 minut Dproto, czyli Dual Protocol pozwala grać na jednym serwerze Counter Strike`a 1.6 graczom posiadających zarówno Steama, jak i NSa. Na większości hostingów mamy od razu taką opcję do wyboru lub do zainstalowania z panelu, ale na niektórych trzeba to zrobić ręcznie lub po prostu warto zaktualizować serwer do najnowszej wersji. 1. Pobieranie Pobierz paczkę przeznaczoną dla systemu Twojego hostingu Najnowszą wersję dproto znajdziesz tutaj. 2. Wgraj pliki Pliki w paczkach są ułożone katalogami, wystarczy je przeciągnąć na serwer FTP. 3. Dopisz dproto do pluginów metamoda Na początku pliku cstrike/addons/metamod/plugins.ini dopisujemy: Dla Linuxa linux addons/dproto/dproto_i386.so Dla Windowsa win32 addons\dproto\dproto.dll 4. Zresetuj serwer I gotowe! Zobacz też jak skonfigurować dproto do własnych potrzeb RE: Jak zrobić serwer CS 1.6 Steam / Non Steam (2-protokołowy) - Pablo - 14-12-2011 11:43 Zeby zainstalwoac wszysto od 0 na serwerze linuxowym. Wymagania: Dostęp do serwera po przez SSH (np za pomoca putty), albo siedzieć przy nim ,
Instalacja Steam'a Potrzebujemy pliku z internetu, aby zassać serwer. Używamy pakietu ‘wget’, aby pobrać plik. wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin Wykonujemy poniższe komendy w konsoli: chmod +x hldsupdatetool.bin a następnie: ./hldsupdatetool.bin Po przeczytaniu licencji wpisujemy: yes I tak powstaje plik steam. Jeśli nagle uzyskasz błąd typu: sh: line 1: uncompress: command not found Broken pipe sh: uncompress: to zajrzyj tutaj http://hlds.pl/Hldsupdatetool#Problem_z_plikiem Steam został zainstalowany. Wpisujemy chmod +x ./steam Teraz uruchamiamy go komendą ./steam W tym momencie steam się zaktualizuje i trzeba go uruchomić jeszcze raz, ale o tym to już niżej. Instalacja Serwera Do instalki serwera należy uruchomić steam'a z parametrem -update Ogólna składnia tak: ./steam -command update -game <game> -dir <dir> -username <username> -password <password> W miejsce wyrazu między < > należy podstawić wartość jaką chcemy, aby parametr przyjął. Na przykład jeśli mamy -game <game>, a do wyboru z wartości mamy cstrike, dod, czero (itd) i chcemy aby parametr miał wartość cstrike to wpisujemy w ostateczności -game cstrike Opcje -username <username> i -password <password> są opcjonalne dla innych gier, dla CS 1.6 są zbędne. <username> to twoj@e-mail, lepiej aby był poprawnym emailem <password> to twoje_hasło, najlepiej bez spacji <game> to gra (do wyboru mamy cstrike, valve, tfc, ricochet, dod, dmc), w naszym przypadku jest to cstrike <dir> - to ścieżka do instalacji serwera, tu mamy ~/hlds_l (może to być /home/user/hlds_l/) lub "./", wtedy zainstaluje się w katalogu w którym jesteśmy. Można dodać parametry -remember_password -verify_all, aby zapamiętać hasło oraz aby zawsze sprawdzać wszystkie pliki zasobów serwera (np.: czasem hlds potrafi strącić pliki w wyniku padu zasilania, oracz czasem valve wysyła poprawione wersje map, itp.) W takim przypadku nasz ogólna linia startowa będzie wyglądać jak poniżej: ./steam -command update -game <game> -dir <dir> -username <username> -password <password> -remember_password -verify_all -retry -retry spowoduje ze na pewno wcześniej czy później ściągnięcie grę. Należy pamiętać o odblokowaniu potrzebnych portów. Dla przykładu który POWINNIŚCIE STOSOWAĆ w większości przypadków, aby zainstalować cstrike bez hasła, ani użytkownika, w podkatalogu ~/hlds_l: ./steam -command update -game cstrike -dir ~/hlds_l -verify_all -retry Teraz następuje ściąganie wszystkich plików serwera (ok. 340 MB) z serwerów Valve, jeśli masz wolne łącze, to będzie to trwało dość długo. Po ściągnięciu plików możemy przystąpić do pierwszego uruchomienia serwera. Podstawowa Konfiguracja Serwera Uruchamianie serwera jest dość proste, opis wartości dla parametrów podane są niżej. Dla przykładu: ./hlds_run -game cstrike +port <port> +ip <ip> +maxplayers <liczba> +exec server.cfg +map <mapa> Parametry +ip <ip> oznacza ze chcemy aby serwer był tylko na danym adresie ip , nie musicie tego dawać jeśli chcecie uruchomić serwer widoczny na lanie i internecie (pod warunkiem ze serwer linuksowy ma przekierowanie na routerze odpowiednich portów albo on sam ma publiczny adres ip). ip są zależne od numerów jaki ma dany serwer i zależy to do jego konfiguracji - warto mieć admina serwera pod ręką . jeśli nie sprecyzujemy parametru ip, to hlds będzie słuchał na wszystkich interfejsach sieciowych serwera - użyteczne jak chcemy mieć serwer na przykład w dwóch sieciach komputerowych albo serwer na lan i na internecie (np.: w internet cafe). Przy numerach dynamicznych lepiej nie precyzować numeru ip serwera (np.: mając łącze takie jak Neostrada, itp.) Przykład +ip 192.168.1.10 +port <port> oznacza na jakim porcie chcemy odpalić serwer, przeważnie domyślnie mamy 27015, można zmienić np.: na 27016 jeśli stawiamy drugi serwer Przykład +port 27016 +maxplayers <liczba> oznacza na ile slotów chcemy stworzyć serwer, przeważnie chcemy zrobić na 18 graczy, czyli mamy +maxplayers 18. Maksymalna ilość slotów zależy w dużej mierze od wydajności waszego serwera oraz łącza internetowego. +map <mapa> każe załadować mapę, inaczej serwer będzie działał, ale na nim nie zagracie , trzeba dodać +map de_dust jeśli nie ma mapy powinna być jednak możliwość podłączenia się do serwera poprzez rcon. -autoupdate parametr, dzięki któremu serwer będzie się automatycznie aktualizował po restarcie. OSTATECZNIE wasza podstawowa linia startowa serwera powinna wyglądać na przykład tak: ./hlds_run -autoupdate -game cstrike +maxplayers 18 +exec server.cfg +map de_dust MATERIAL POBRANY Z http://hlds.pl/Serwer_Counter-Strike_1.6_Linux Z DOSWIADCZENIA WIEM ZE TEN SPOSOB DZIALA NATOMIAST W ZALEZNOSCI OD DYSTRYBUCJI LINUXA NA KTORYM JEST URUCHOMIONY SERWER MOGA WYSTAPIC DROBNE ZMIANY, ABY SERWER BYL NS NALEZY POBRAC I SKONFIGUROWAC dproto O KTORYM BYLO NAPISANE WYZEJ Instalacja AMX mod X na serwerze Linux czyli to co lubimy najbardziej DO POPRAWNEGO DZIAŁANIA AMX WYMAGANY JEST JUŻ ZAINSTALOWANY METAMOD A. Sposób taki z którego ja zawsze korzystałem 1. Wchodzimy na stronę z najnowszą wersją http://www.amxmodx.org/downloads.php 2. Pobieramy AMX Mod X Base dla linux oraz Counter-Strike Addon dla linux. 3. Po pobraniu odpowiednich plików należy je rozpakować w następujący sposób. W pierwszej kolejności wypakowujemy "AMX Mod X Base", następnie "Counter-Strike Addon" wypakowujemy w te same miejsce co "AMX Mod X Base", zastępując stare pliki nowymi. Z racji tego ze zawsze korzystałem z zewnętrznych serwerów robiłem to na swoim komputerze 4. Kopiujemy cały folder amxmodx który powstał w poprzednich punktach do folderu cstrike/addons/ na naszym serwerze. (jeżeli serwer jest zdalny to korzystamy z jakiegoś klienta FTP np. Filezilla albo Total Commander) 5. Następnie edytujemy plik plugins.ini znajdujący się w cstrike/addons/metamod/ i dodajemy do niego na samym dole odpowiednią linijkę czyli: linux addons/amxmodx/dlls/amxmodx_mm_i386.so 6.Zapisujemy zmiany i zamykamy plik. Od teraz na naszym serwerze jest zainstalowany AmxMod X. B. Drugi sposób z którego ja nigdy nie korzystałem więc nie wiem jakie są efekty po instalacji. Jest to instalacja gdzie siedzimy pod windowsem a chcemy wszystko zainstalować na zewnętrznym serwerze gdzie jest linux. 1. Pobieramy ze strony http://www.amxmodx.org/downloads.php AMX Mod X Full Installer. 2. Odlapamy i ukazuje nam sie oto takie okienko 3. Wybieramy FTP i klikamy next. 4. Pojawia nam sie teraz oto taki okienko 5. Wpisujemy wszystkie dane które umożliwia połączenie się instalatorowi z serwerem za pomocą FTP wybieramy odpowiedni system operacyjny oraz do jakiego dodatku ma sie doinstalowac czyli CS i klikamy connect. 6. Wybieramy w jakim folderze ma sie zainstalwoac w przypadku CS w folderze CSTRIKE. Tej metody nigdy nie używałem z racji tego że to instalator a ja jednak wole mieć kontrole nad tym co kopiuje. PRZY POWYŻSZYM OPISIE OPIERAŁEM SIĘ O WŁASNE DOŚWIADCZENIA JAK I KORZYSTAŁEM Z NASTĘPUJĄCYCH STRON:
http://cs-guide.net/instalacja-amxx/http://wiki.amxmodx.org/Installing_AMX_Mod_X_Automatically#FTP_Installations http://www.amxmodx.org/downloads.php RE: Jak zrobić serwer CS 1.6 Steam / Non Steam (2-protokołowy) - zecoprosz316 - 08-02-2012 10:44 Dzieki wielkie RE: Jak zrobić serwer CS 1.6 Steam / Non Steam (2-protokołowy) - PolskiRiko - 04-02-2015 14:55 Nie działa, wszystko mam zainstalowane a i tak przy dolanczaniu do serwera pisze: "STEAM validation rejected" HELP RE: Jak zrobić serwer CS 1.6 Steam / Non Steam (2-protokołowy) - grinder - 27-05-2015 11:01 u mnie też n ie działa |