C4D Signature Tutorial - Wersja do druku +- Serwery CS 1.6 - DeathRun.pl (http://deathrun.pl) +-- Dział: Strefa Counter Strike (/forum-Strefa-Counter-Strike--9) +--- Dział: Poradniki (/forum-Poradniki--11) +--- Wątek: C4D Signature Tutorial (/temat-C4D-Signature-Tutorial--9438) |
C4D Signature Tutorial - Matyzio. /STW - 10-04-2013 15:19 Słownik terminów graficznych do tutoriala C4D Signature Tutorial : Gausować - jest to zwrot od filtru Rozmycie Gaussa Burn Tool - odpowiednik dodawania światła metodą Gaussa Blurowanie - inaczej Rozsmarowywanie Świetliki - są to małe kropeczki, które "uzupełniają" naszą pracę. Pamiętamy, aby nie przesadzić z nadmierną ilością świetlików Clipping Mask - jest to technika, której sie teraz często używa, a polega ona na: Na nowej warstwie rysujemy brushami (pędzlami). Następnie klikamy PPM na tej warstwie z brushami i wybieramy opcję Kanał alfa na zaznaczenie. Przechodzimy na warstwę ze stockiem lub renderem, klikamy Kopiuj. Tworzymy nową warstwę, wklejamy i przesuwamy tam, gdzie chcemy mieć te "kawałki". Na końcu usuwamy warstwę tą, na której poprzednio malowaliśmy pędzlami. Jak uzyskać tło C4D? - Aby uzyskać takie tło należy: Wkleić C4D Wymazać gumką z kryciem od 40% do 50% brzydkie efekty Tutorial napisany w wersji GIMPa 2.4. W innych wersjach nazwy narzędzi i pojęć mogą się różnić. _____________________________________________________________ Zaczynamy 1. Otwieramy Nowy dokument o wymiarach np. 360 x 120 px. 2. Wklejamy [Ctrl+V] render kilka razy, aby zakryć nową warstwę, a następnie gausujemy z opcjami około 100-150. Starajmy się tak układać render, aby już w tym momencie jaśniejsze fragmenty utworzyły nam "światło". 3. Wklejamy nasz render, tym razem tylko raz. Przemieszczamy (Przesunięcie [M]) go tam, gdzie będzie nam pasował. 4. Tutaj musimy wykazać się twórczą inwencją. Będziemy wklejać C4D pod render, aż uzyskamy satysfakcjonujący nas efekt tła. Radzę podzielić tę pracę na dwa etapy. Najpierw zająć się prawą lub lewą stroną, a potem przeciwną. Brzydkie dla nas efekty możemy wymazać gumką [Shift+E] na małym kryciu. 5. Znowu wklejamy C4D. Tym razem jednak nad renderem, żeby lekko zachodziły na niego z jednej strony. Jednym słowem wtapiamy go oraz nadajemy sygnaturze głębię. 6. Czas na światło i przyciemnianie boków. Czasami brakuje pracy świetlików czy clipping maski. W tym przypadku zabrakło mi świetlików, które zblurowałem dla ładnego efektu. 7. Jeżeli twoja sygnaturka ma mdłe kolory, to wykonujemy następujące czynności: -Zapisujemy ją w formacie .xcf, a następnie w .png -Zamykamy naszą sygnaturkę z warstwami i otwieramy w formacie .png -Wchodzimy w: Kolory -> Jasność i kontrast i ustawiamy tak, żeby było jak najlepiej 8. To już prawie koniec. Zostało nam jeszcze dodanie ramki, napisu oraz końcowe poprawki. Koniec |