Wsio na temat FPS |
27-02-2014, 23:29
|
Post: #1
|
|
Administrator |
Wsio na temat FPS
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2014 23:53 przez NoFe4R.)
Wiele osób z was, z pewnością mniema problem ze ścinającą się grą Counter Strike. W tym poradniku chciałbym, wyjaśnić wam czego mogą być tego przyczyny, i w jaki sposób je zlikwidować. FPS ( ang. Frames Per Second ) - FPS określa szybkość generowania klatek na sekundę, im jest ona wyższa tym gra/film/animacja są bardziej płynne. Aby animacja nie wyglądała jak pokaz slajdów, musimy mieć przynajmniej 30FPS , i nie może spaść niżej, ponieważ oko ludzkie dostrzega średnio 20-30 fps. W Counter Strike 1.6 obraz jest płynny powyżej stałych 60 FPS. Zalecaną wartością, która zapewni nam najlepszy komfort gry jest 70-120FPS. W Counter-Strike 1.6 spotykamy się z 3 opcjami grafiki, SOFTWARE, DIRECT3D oraz OPENGL. SOFTWARE - Jest trybem wyświetlania który nie korzysta z akceleratora karty graficznej, przez to grafika jest bardzo postrzępiona i powolna. Ponadto grając w tym trybie można doświadczyć ciekawych zachowań takich jak bron strzelającą bez ustanku lub gracze poruszający się skokowo. Granie w trybie Software jest gwarancja spowolnionego działania gry i jest zalecany wyłącznie na archaicznych komputerach ( Osobiście wg. mnie najgorszy tryb grafiki ). DIRECT 3D - Tryb wyświetlania w którym wyświetlana grafika ma najlepszą jakość. Niestety w silnik HL1 nie jest zbyt dobrze zoptymalizowany dla D3D i przy jego ustawieniu mamy mało FPS. ( Również nie polecam grania w tym trybie, chyba że wam nie działa OPENGL ). OPENGL - Jest to najlepszy tryb dla gier na silniku HL1 dający największą liczbę FPS przy zachowaniu dosyć dobrej grafiki. ( Zdecydowanie polecam ustawienie tego trybu ). Wybór dobrych sterowników do naszej karty graficznej również jest bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na jakość, płynność oraz stabilność gry. Wg. mnie najlepszym sposobem jest, instalowanie najnowszych sterowników graficznych. Karty nVidia (G-FORCE) Oryginalne Sterowniki http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us STEROWNIKI DO KART ATI (RADEON) Oryginalne Sterowniki http://support.amd.com/en-us/download Ustawienie optymalnej częstotliwości odświeżania ekranu jest nadzwyczaj ważną sprawą dzięki której znacząco podnosimy komfort gry, jak również zwiększamy liczbę wyświetlanych FPS. Aby gra działała sprawnie należy wyłączyć synchronizację pionową. Karta NVIDIA SPOILER
Karta ATI SPOILER
gl_playermip 2 - Zmienia jakosc modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyspieszenie działania CS. gl_max_size 64 - Ilość pamięci RAM przeznaczona na tekstury. Zwalnia trochę jakże cennych zasobów systemu. gl_picmip 2 - Zmienia jakosc tekstur w OpenGL. Znacznie przyspiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę. gl_smoothmodels 0 - Wyłacza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych). gl_cull 1 - Renderuje jedynie widoczne elementy. gl_keeptjunctions 0 - Pokazuje niedokładnosci (szczeliny) w teksturach. gl_max_size 128 - Ustala rozdzielczosc tekstur. gl_texsort 0 128 - Wyłacza sortowanie textels. gl_clear 0 - Zmienia jakosc tekstur. gl_round_down 3 - Mniejsza jakosc tekstur. gl_dither 1 - Włączanie rozmywania tekstur. Wygląda to nieco gorzej, ale gra działa szybciej. gl_lightholes 0 - włącza światło w zakamarkach - 1-włącza; 0-wyłącza. gl_palette_tex 1 - włącza paletę tekstur - 1-włącza; 0-wyłącza. gl_spriteblend 1 - ustawia jakość krwi/zooma - 1-włączony; 2-wyłączony. gl_ztrick 0 - Dla posiadaczy kart graficznych voodoo 1/2/3. Włączone przyspiesza działanie gry. Posiadacze nowszych kart graficznych powinni ustawić ten parametr na 0. gl_texturemode GL_NEAREST_MIPMAP_NEAREST - tryb renderowania. max_wallpuffs 0 - maksymalna ilosc wybuchow na scianie/sciennych wybuchow. max_rubble 0 - maksymalna ilosci zwiru/kamieni w grze. gl_lightholes 0 - wartość 0 daje więcej fps. max_smokepuffs 0 - Ustala maksymalna ilosc 'dymkow' pojawiajacych się po uderzeniach kul. max_shells 0 - Ustala maksymalna ilosc widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyspieszenie gry. max_shells 0 - Nie wylatuja nam łuski przy strzelaniu. fastsprites 1 - Zmienia jakosc dymu z granatow. Ustawienie na 1 zapewnia przyspieszenie grafiki, przy połprzezroczystym(!) dymie. fps_max 200 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciażenie procesora. fps_modem 200 - Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciażenie procesora. mp_decals 1 - Maksymalna ilosc wyswietlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry. hisound 0 - Zmniejsza jako dźwięku, jednoczesnie przyspieszajac działanie gry. loadas8bit 1 - Podobnie jak 'hisound' zmniejsza jakosc dźwięku (do 8bit). bgmvolume 0 - Wyłacza CD Audio. r_dynamic 1 - Włacza dynamiczne oswietlenie. r_mirroralpha 0 - Wyłacza refleksje swiatła. r_norefresh 0 - Nie odswieża konsoli oraz hud'a jesli nie ma takiej potrzeby. cl_weather 0 - Wyłacza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku'). cl_himodels 0 - wyższa jakość modeli graczy - 1 wyższa - 0 niższa. cl_dynamiclights 0 - wylacza dynamiczne swiatla. cl_shadows 0 - cienie pod modelami graczy. cl_minmodels 1 - Ładowanie i pokazywanie przez grę tylko 4 modeli postaci zamiast 10, dzięki czemu oszczędzane są fpsy. cl_particlefx 0 - wylacza efekty takie jak plomien z lufy , odlamki , czesc dymow itp cl_weather 0 - wyłącza efekty pogodowe. cl_corpsestay 1 - Czas znikania leżących ciał. Ciała znikające szybciej zwalniają część zasobów komputera. r_detailtextures 0 - Bardziej szczegółowe tekstury. Wyłączone pozwalają zaoszczędzić trochę RAMu. r_detailtextures-supported 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach. r_mirroralpha 0 - wyłącza odbijanie światła w teksturach. r_mmx 1 - Wsparcie dla technologii MMX, każdy procesor posiada tą technologię, więc zalecane jest 1. r_decals 1 - maksymalna ilość detali. precache - więcej plików jest ładowanych przed wejściem na serwer, co odciąża komputer w czasie gry. violence_ablood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi. violence_hblood 0 - wyłączenie wyświetlania krwi. violence_agibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji. violence_hgibs 0 - Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji. s_reverb 0 - wyłączenie pogłosu. voice_dsound 0 - pogorszenie jakości dźwięku voicecomm. fastsprites 2 - Jakość sprite'ów, np. gazu z granatu dymnego czy eksplozji. Im mniejsza tym szybciej gra będzie chodzić. d_spriteskip 2 - Pomijanie sprite'ów. Im więcej sprite'ów wyłączymy tym więcej zasobów komputera pozostanie wolnych. hpk_maxsize 1 - Ilość miejsca w pamięci, którą zajmuje plik "custom.hpk". Nie warto zaśmiecać RAMu prawie bezużytecznym plikiem. mp_decals 1 - max ilość wyświetlanych logo i dziur. cl_download_ingame 0 - wyłączenie ściągania niestandardowych log, dźwięków z gry.
Masz jakieś pytanie? Pisz śmiało ! Lecz pamiętaj : ## Kontaktując się ze mną wyślij jedną wiadomość, będę miał czas odpiszę. ## Chcąc ze mną porozmawiać najpierw się przedstaw. ## Nie pisz po jednym wyrazie. Zbuduj porządne zdanie. ~~ GG : 39004562 |
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Wiadomości w tym wątku |
Wsio na temat FPS - NoFe4R - 27-02-2014 23:29
|
Podobne wątki |
|||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Jak zwiększyć FPS! | [PRO]Wujek | 5 | 4 617 |
12-01-2015 15:09 Ostatni post: Strzelec321 |
|
Confing Na Powiększenie Fps I Nie Tylko! | KoXu|Kusa | 4 | 2 865 |
04-01-2013 18:55 Ostatni post: KoXu|Kusa |
|
Download Counter-Strike 1.6 v48 - Polska Wersja +FPS Booster | v48 | 0 | 4 783 |
15-12-2012 10:52 Ostatni post: v48 |
|
Więcej FPS,mniejszy ping ! | DeVel | 16 | 24 264 |
31-10-2012 20:06 Ostatni post: ZaQ |
|
Komendy na DR (fps) by oDs | oDsTobiasz | 6 | 7 784 |
12-11-2011 19:29 Ostatni post: oDsTobiasz |
|
odblokowywanie fps`ów w karcie ATI Radeon | ati123451 | 3 | 2 309 |
04-11-2011 14:28 Ostatni post: oDsTobiasz |
|
Odblokowywanie fps'ów. | szwinguś | 11 | 4 959 |
30-10-2011 09:49 Ostatni post: oDsTobiasz |
|
Jak zwiększyć fps na windows 7 | RoG@LiK | 9 | 10 644 |
19-10-2011 21:03 Ostatni post: [MK] Wyborowy |
|
Prosty poradnik na więcej FPS | Venom! | 5 | 3 279 |
01-09-2011 15:16 Ostatni post: kubusieq |
|
Fps'y Co i Jak. | ShaDow. | 3 | 2 187 |
28-08-2011 20:51 Ostatni post: zayQ |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: